" והיה פריו למאכל ועלהו לתרופה", יחזקאל, (מז, יב)

רפואה טבעית1

"יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך", היפוקרטס

רפואה טבעית2

רפואה טבעית3

"העיניים משקפות את מצבו של הגוף", היפוקרטס

רפואה טבעית4

"קודם המילה, אח"כ הצמח ובסוף הסכין", היפוקרטס

רפואה טבעית5


תזונת Raw Food לניקוי הגוף ולהפחתת משקל

מאת נירה שניידר

לימודי רו-פוד- ניקוי הגוף והפחתת משקל

אם אתם רוצים לרדת במשקל ומחפשים דרך יעילה, בריאה ונבונה לעשות זאת – נירה שניידר, מי שמובילה את מסגרת לימודי Raw Food במכללת רידמן, מסבירה האם וכיצד תורמת תזונת ה- Raw Food לתהליך ניקוי הגוף מרעלים והירידה במשקל. מסתבר שבמבחן הזמן, תכנית תזונה המבוססת על  Raw Food  להפחתת משקל (כמו גם לריפוי מחלות וסימפטומים רבים אחרים) היא התכנית המתגמלת ביותר.

גוף האדם, מטבעו, מסוגל לווסת ולשמור על משקל גוף תקין וקבוע, וזאת בכפוף לזמינות האנרגיה הנחוצה להרחקת חומרי הפסולת הרעילים מהגוף.

מכאן, ששמירה על מערכת גופנית נקייה מרעלים, מגבירה את הסיכויים לשמירה על משקל גוף תקין וכן שעודף חומרי פסולת בגוף הוא אות אזהרה מפני השמנה. להזנת הגוף במזון צמחי- חי (Raw Food), יש פוטנציאל תפקודי מכריע במאזן האנרגטי הזה.

גופנו מצויד במנגנונים רבים המיועדים לתחזוקה קבועה במצב בריא ומאוזן: מנגנוני הגנה, שמירה, ניקוי, פוריות ועוד. אחד המנגנונים הללו, הוא מנגנון הפיקוח על משקל גוף תקין ויציב.  

מאליו מובן, כי הרגלי תזונה ואורח חיים לקויים משבשים את פעולתם הטבעית של מנגנוני התחזוקה הללו. האטת קצב פעולתם  גורמת  לייצור ולאחסון רעלים בכמות העולה על יכולת הגוף  לפנותם. רעלים אלה מצטברים בגוף ויכולים לשהות שם במשך שנים. זהו מצב של הרעלה – טוקסימיה, הנחשב כגורם מספר אחת להשמנת יתר. 

המנגנון הטבעי לשמירה על הבריאות הוא הגורם לאחסון הרעלים ברקמות השומן הפזורות  באזורים המועדים להשמנה (כרס, ישבן, ירכיים), זאת על מנת להרחיקם מאיברי גוף בעלי תפקוד חיוני. בנוסף, לרעלים יש טבע חומצי, הגורם להתווספות מים שתפקידם לנטרל את החומציות, מה שמוסיף עוד משקל ונפח לגוף.

כל חומר שהגוף אינו זקוק לו, ושיכול להפריע ולשבש את פעילות הגוף, נחשב לרעל. מדי יום אנו חשופים  לאלפי רעלים החודרים אלינו מהמזון ומהסביבה וכן לרעלים הנוצרים בגוף כחלק מהפעילות הנורמלית. כל עוד יש כמות מספקת של אנרגיה לסילוק הרעלים הללו מן הגוף, המערכת פועלת כהלכה, אך כיום, בחברה המתועשת,  מנגנוני  פינוי הרעלים  אינם  מסוגלים  לסלקם ביעילות, מכיוון שאינם בנויים להתמודד עם כמות כה גדולה של רעלים, כך שאלו מצטברים ונאגרים בגוף.

במצב זה, כמות הרעלים המצטברים גוברת על כמות האנרגיה העומדת לרשות הגוף לפינויים, מה שגורם לדרישה ולצריכה של כמויות אנרגיה גדולות לפעולת הניקוי ולדלדול מאגרי האנרגיה הזמינה לגוף לפעולות חיוניות אחרות, כמו ירידה במשקל.

עיקר משאבי האנרגיה הגופנית מופנה לתהליך העיכול, ותהליכי הניקוי והפחתת המשקל מצויים בעדיפות שנייה. רק בסיום תהליך עיבוד המזון, שאורך כשמונה שעות,  מופחת העומס על מערכת העיכול והגוף יכול להפנות את האנרגיה הנותרת לתהליך הניקוי. לאיכות  המזון שאנו צורכים השפעה מכרעת על התהליך: ככל שהמזון מעובד יותר ורחוק מצורתו הטבעית, כך יידרש זמן רב יותר לעיכול, ולהיפך: ככל שהמזון יהיה קרוב יותר לצורתו הטבעית יידרש זמן קצר יותר לעיכולו ואז תתפנה אנרגיה רבה יותר לניקוי ולהפחתה במשקל. 

כשמונים אחוזים מאלפי הרעלים המודרניים החודרים לגוף, מגיעים אליו דרך מזון מעובד, מתועש, משומר, מטוגן, מעושן,  צלוי, אפוי,  מאודה  ומבושל. מזון כזה, שנצרך באופן לא טבעי, מכביד על פעולת מערכת העיכול, צורך אנרגיה רבה לעיכולו ומותיר כמות  גדולה של רעלים בגוף, שהצטברותם מתבטאת, בסופו של דבר, בעודף משקל.

Raw- Food הוא מזון צמחי- חי, הנאכל בצורה הקרובה ביותר לצורתו הטבעית, שתהליך ההכנה שלו כולל, לכל היותר, הנבטה, כבישה או ייבוש במייבש מזון בטמפרטורה של עד °48 צלסיוס.

מזון זה הנו בעל ערך תזונתי גבוה מאד, קל  לעיכול  ומזין את הגוף במהירות יחסית.  כפועל יוצא מכך, נותרת בגוף אנרגיה רבה לניקוי  שארית חומרי הפסולת ולהפחתה במשקל. במבחן הזמן, תכנית תזונה המבוססת על  Raw Food להפחתת משקל (וכן לריפוי מחלות וסימפטומים רבים אחרים) היא התכנית המתגמלת ביותר.

המזונות הנכללים באסכולת תזונה זו הם:  פירות, ירקות, דגנים, קטניות, זרעים, אגוזים, שקדים, אצות ים, נבטים ונבטוטים.  מזונות אלו מכילים שפע של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, פחמימות מורכבות, שומנים במינון אופטימלי וכן את כל החומרים הנחוצים לפירוק ולסילוק עודפי פסולת מן הגוף. בנוסף, ניתן להכין מהם שפע של מתכוני גורמה בריאים, מזינים, טבעיים, מרעננים, מושכים את העין, מתובלים במגוון תבלינים ועשבי תיבול ריחניים, שכולם פשוטים, מהירים להכנה וקלים להשגה. בין היתר, כוללים המתכונים מאכלים מפתיעים כמו פיצה, לזניה, פסטה, שייקים, סלטים,  קרקרים, לחמים, ממרחים, מתבלים, תחליפי גבינה, מרקים, קציצות, מנות ראשונות וקינוחים כמו גלידה, עוגה, עוגיות שוקולד ועוד.

בניגוד לדיעה הקדומה המושרשת, מזון בריא וטבעי אינו בהכרח תפל או משעמם. עם מעט ידע, דמיון והשקעה הוא יכול להפוך לטעים להפליא, מספק ומשביע, פיזית ורגשית.

על מנת ליהנות באופן יומיומי מתפריט טעים אין צורך לחרוך, לשרוף, לצלות, להרתיח, להמתין  שעות לזמן הבישול, לשאוף את אדי השמן המטוגן או לכלות זמן בשפשוף כלי הבישול ובניקיון המטבח.

בכל מקרה, יש להתאים תוכנית ניקוי רעלים המבוססת על Raw- Food לכל אחד על פי צרכיו האישיים ולקחת בחשבון את מצב הבריאות, הגיל, עומס בשעות העבודה, ועוד. יש להיוועץ עם מומחה לתזונה הטבעית לפני שמבצעים תכנית ניקוי או כל שינוי תזונתי. את שיטת הכנת מזון זה ניתן ללמוד במכללות לתזונה משלימה ובסדנאות לניקוי גוף מרעלים.

המחברת: נירה שניידר M.A., תזונאית, מומחית לריפוי טבעי.

כתובת האתר של נירה: www.nirasnaturalway.com

לפרטים מלאים על קורס להדרכת מדריכים קולינריים בשיטת ה- Raw Food בהנחייתה של נירה שניידר במסגרת לימודי Raw Food במכללת רידמן,  לחצו כאן.